Piața muncii se află într-o continuă dezvoltare ceea ce face ca o mare parte dintre angajatori să caute constant noi talente în cadrul companiilor. Pentru a se integra în piața muncii studenții au nevoie de o dezvoltare majoră atât a competențelor hard, precum și a celor soft: comunicare, lucrul în echipă, creativitate sau responsabilitate.
„Profesorii au nevoie de conectare cu piața muncii. Pentru a se adapta la piața muncii de azi și de mâine, profesorii universitari și nu numai au nevoie de o nouă conștientizare. Ei trebuie să înțeleagă că prin munca lor pregătesc noile generații care intră în câmpul muncii, iar ca să facă acest lucru, au nevoie de o mai bună înțelegere a modului în care funcționează azi companiile, ce tip de competențe se caută și cum pot fi acestea dezvoltate” declară Mădălina Hodorog, fondatorul programului FUTURE – Construiește cu pasiune, trainer și cadru didactic asociat.
Cum se pot conecta profesorii cu piața muncii?
Lansat la Cluj-Napoca în 2019, programul FUTURE – Construiește cu pasiune este primul program de #EducatieAltfel care lucrează atent, în aceleași sesiuni de training cu studenții – profesorii universitari și companiile. „Ediția de anul acesta a programului a fost susținută de partenerul nostru Vertiv, iar împreună cu aceștia ne-am întâlnit cu profesorii universitari din Cluj-Napoca și reprezentanții Vertiv pentru a înțelege mai bine cum arată piața muncii în acest moment, ce se caută în materie de competențe și cum pot fi acestea dezvoltate prin metode de predare care îmbină atât competențele soft cât și cele hard.”, continuă Mădălina Hodorog care a adaptat toate sesiunile de training ale programului în varianta online.
Sesiunile de training cu angajatorii Vertiv, dar și cele axate pe metode noi de predare au fost integrate pe parcursul celor 6 luni de program în care profesorii au lucrat cot la cot atât cu angajatorii, cât și cu studenții pentru a se pregăti mai bine pentru viitor. „O abordare dinamică, o perspectivă asupra predării care îmbină metode tradiționale și moderne pentru a atinge un scop bine definit anume de a-i face pe studenți să devină cu adevărat parte a procesului educativ. În același timp, ocazia ideală de a vedea că există multe cadre didactice preocupate de amprenta pe care o lasă asupra viitorilor specialiști din domeniile de competență.”, declară unul dintre profesorii universitari participanți în program.
Pentru a pregăti noile generații, profesorii au nevoie nu doar de instrumente noi de predare, dar și de o mai bună conexiune cu piața muncii. În sesiunile de training axate doar pe educație experiențială din cadrul programul FUTURE, profesorii s-au conectat cu angajatorii Vertiv, au înțeles mai bine nevoile de angajare și tipul de competențe de care este astăzi nevoie.
Adrian Dincă, HR Manager în cadrul Vertiv EMEA și unul dintre participanții prezenți în cadrul sesiunilor de training FUTURE declară:
„De multe ori, firmele se concentrează pe nevoia de mâine și uită de nevoia de peste 1-2 ani și cum o pot adresa în avans, ajutând afacerea să crească. Pentru noi, la Vertiv, este foarte clar că viitorul pe care ni-l dorim cu toții se construiește chiar de astăzi și avem nevoie de o viziune curajoasă și de implicare pentru a reuși. De aceea, suntem foarte fericiți că am facut parte din acest program, pentru că ne-a permis să lucrăm alături de profesori și studenți, înțelegând mai bine nevoile lor și ajutând la crearea unei mai bune zi de mâine.”
„Din primul moment în care am auzit de Programul FUTURE, am crezut în valoarea pe care o poate oferi tuturor celor implicați. Este un parteneriat solid și un pariu câștigător în care împărtășim toate punctele de vedere relevante: studenți, profesori, companie. Învățăm împreună cum să fim aliniați și cum să ne sprijinim reciproc, pentru succesul fiecăruia dintre noi.” continuă Adriana David, Learning and Development Lead în cadrul Vertiv Cluj-Napoca.
Cum arată viitorul în educație?
Pentru a se conecta la piața muncii, fondatorul programul FUTURE declară că este nevoie de „claritate, structură și energie. Poate sună simplu și uneori, banal, însă pentru a te adapta la noile generații, dar a integra în același timp și nevoile care există în acest moment pe piața muncii, este nevoie de toate cele 3 aspecte. Profesorii au nevoie de noi metode de predare, instrumente noi de lucru și integrarea angajatorilor în propriile cursuri. Toate acestea oferă ulterior studenților o claritate legată de viitorul lor, o mai bună structură și un alt tip de energie cu care ies atât de la ore, cât și de pe băncile facultății.”
Mai mult, „viitorul în educație înseamnă o conexiune între studenți – profesori – angajatori nu doar în programe special construite ci în procesul de învățare.” declară Mădălina Hodorog care lucrează de 8 ani în programe de #EducatieAltfel cu studenții – profesorii – companiile.
Construiește cu pasiune
Programul FUTURE – Construiește cu pasiune se desfășoară pe o perioadă de 6 luni la Cluj-Napoca și include sesiuni de training săptămânale cu studenții înscriși în program, activități în colaborare cu compania Vertiv, precum și întâlniri online de lucru cu profesorii și angajatorii.
Mădălina Hodorog și Călin Crețu sunt trainerii care susțin activitățile din cadrul programului FUTURE. De 8 ani, ei dezvoltă programe pentru tineri prin educație experiențială, iar împreună predau în calitate de cadre didactice asociate în cadrul Universității Babeș-Bolyai.
Comentarios